Przejdź do głównej zawartości

Z serii: Dialogi ze swoim wnętrzem

                  Hey moi mili!
                  Często przyglądam się ludziom. W autobusach, pociągach, na ulicy. I zastanawiam się. Wspominam. Nachodzą mnie różne refleksje.
                   Mamy maj. Do niedawna miałam majową deprechę (większość ma depresję na jesień, ja mam na wiosnę- Bóg raczy wiedzieć dlaczego!). Trochę się ogarnęłam i zaczęłam uczyć. A także pisać.
                  I tak sobie jadę dziś empekiem na zajęcia. Po poprawce kolosa (zdanej, uff!) i wsiada dwóch takich smarków, po 13 lat zapewne. Albo 14. No, gimnazjum! I usłyszałam jak komentują muzykę w radiu. Wsłuchałam się i tam co? Eric Prydz! Call on me!


            Piosenka, której słuchałam  mając naście lat! Wtedy przyjrzałam się tym chłopaczkom i nagle chciałam im powiedzieć, że to Eric Prydz, że ta piosenka pewnie jest starsza niż ich szkolna kariera... Albo nawet oni sami! Chciałam im powiedzieć wiele rzeczy. Jakbym była starszą siostrą, strofującą młodszych braci... I poczułam się stara. Z rozrzewnieniem wspominałam czasy, gdy zachwycałam się taką muzyką, gdy kupowałam pierwszą szminkę i gdy pierwszy raz malowałam paznokcie... Pamiętam to, jakby się to wydarzyło wczoraj! Malowanie ust przed malutkim lustereczkiem, chwalenie koleżanek i ich "nowego koloru"... 
            Mam tak często, gdy patrzę na gimnazjum, ale jeśli chodzi o licealistów... Tym zazdroszczę. Ich beztroski. Tego, że nikt nie wcisnął ich jeszcze w sztywne ramy dorosłości. Mogą farbować włosy na kolorowo. Mogą nosić tandetne ciuchy, każdy z innej parafii, plecak, zamiast torebki, mogą zmieniać styl wedle swego widzimisię i się tym nie przejmować. Komentarz zawsze będzie ten sam "Nastolatki!". Albo "Ta dzisiejsza młodzież!". Na tym się skończy. 
            Niby można powiedzieć: Jesteś dorosła! Zrób to samo! 
            Serio? W pracy za kolorowe włosy bym wyleciała. I to szybciutko! Na studiach starsza kadra dostałaby apopleksji na widok dziwactwa na twarzy, jak kolczyk w nosie. Poza tym - po co podpadać za wygląd? No i zabawa stylem już nie wchodzi w grę. Pracujesz na siebie? To wiesz jak ciężko jest się samemu utrzymać. No i w pewnym wieku zaczynasz dążyć do jakiegoś wzorca. To już nie jest chęć szokowania, jak wtedy, gdy miałeś/łaś 16 lat! To już jest chęć wyróżnienia się, ale na plus. 
             A może tylko ja to tak odczuwam? Z mojej szafy zniknęło sporo rzeczy z pogranicza stylu emo i czegoś mroczniejszego. Nie noszę już męskich ubrań (a nosiłam!). Nie wypada. Nie mam plecaka (no, w domu rodzinnym mam, na wycieczki w góry, tak Evanie, chodzę czasem po Bieszczadach!), zamiast tego noszę torebkę. Czarne, eleganckie, klasyczne szpilki zamiast kolorowego szału na niebotycznej platformie. 
             Zmieniło się tak wiele, w tak krótkim czasie. Kiedyś obiecałam sobie, że nie będę taka jak dorośli. Miałam, 13 lat i szczerze nienawidziłam tego, ze nie wolno mi chodzić na imprezy! Że rodzice są tacy konserwatywni i sztywni! Przecież byłam już dorosła! Oj Boże, jaki człowiek był naiwny! Jestem dorosła. Mam tylko nadzieję, że nie straciłam mojego "wewnętrznego dziecka". To byłoby przykre.
***
             A panowie wysiedli na przystanku, na Wieniawskiej i poszli do szkoły/ domu/ kolegi. Nie wiem. Wysiedli, a mi zrobiło się żal, że nie powiedziałam im o tym Ericu. 


            K.L.

Komentarze

  1. Starość nie radość. ;_; Szczerze mówiąc, też coraz częściej czuję się staro, ale nie zazdroszczę ani gimnazjalistom, ani licealistom, bo te lata nie były moimi najlepszymi. Tęsknię tylko za dzieciństwem i obawiam się, że tak będzie aż do dnia mojej śmierci.
    Co do ekstrawagancji w kwestii wyglądu: trzeba było iść na japonistykę. xD Tam nikogo nie dziwią niebieskie/różowe/fioletowe włosy, styl lolitki czy jakieś inne widzimisię. Serio.
    Jeśli chodzi o deprechę, to mam ją w sumie na okrągło... ale najbardziej jesienią. xD Obecnie byłoby całkiem dobrze, gdyby nie co poniektórzy wykładowcy (a głownie jeden), którzy skutecznie obrzydzają mi i te studia, i życie. Dzisiaj to już w ogóle myślałam, że wykituje, w którymś momencie byłam już w takim stanie, że z niemocy się popłakałam, a muszę zaznaczyć, że o ile jeszcze na II roku potrafiłam ryczeć codziennie, o tyle ostatnio rzadko kiedy ronię łzy!
    Nigdy nie byłam buntowniczką ani nic w tym rodzaju i zawsze byłam odpowiedzialna oraz dość poważna, więc pod tym względem nie odczuwam jakoś strasznie tego, że jestem dorosła. Tym bardziej, że zazwyczaj biorą mnie za dużo młodszą, bo wyglądam jak dzieciak (jestem niska, nie maluję się, a co do ubrań, stawiam na wygodę, więc nic dziwnego). Ale przeraża mnie to, że "stare, dobre czasy" nigdy nie wrócą, a ode mnie coraz więcej się wymaga. Przeraża mnie to, że mam wrażenie, że ledwo daję sobie radę na studiach, a skoro tak, jak niby mogę stać się dobrą japonistką? Przeraża mnie to, co się dzieje z tym pokręconym światem. I wiele innych rzeczy.
    Swoją drogą, gratuluję poprawionego kolokwium! :*
    Buziaki, trzymaj się, nie poddawaj i pamiętaj o swoim "wewnętrznym dziecku"!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pamiętniki Wampirów, a Pamiętniki Wampirów...

            ... czyli między książką a serialem.                       Z nudów zaczęłam czytać Pamiętniki  Wampirów.  I byłam zszokowana tym jak bardzo książka różni się od filmu! Lecz zanim przejdę do tematu moich dzisiejszych rozważań, uprzedzę, że cały wpis może zawierać spojler dotyczący zarówno Pamiętników... ,  jak i innych przykładowych filmów/ serialów i książek.            Tak więc czytacie na własną odpowiedzialność!            Może nie jestem na czasie- w końcu słynna era wampirów  przeminęła i teraz mamy zupełnie inne czasy, zupełnie inne prądy w popkulturze i... ogólnie, jest zupełnie inaczej, niż wtedy gdy to ja byłam nastolatką! Wiem, brzmi to nieco chaotycznie, ale! W końcu dotrę do sedna sprawy.            Więc zaczynajmy!            Różnice:            -Elena w książce jest blondynką, nie brunetką jak w serialu            -Elena ma czteroletnią siostrę, nie brata            -Bonnie jest ruda            -Elena ma dwie przyjaciółki: Meredith i Bonnie.

10 dram, które mnie urzekły...

        ... i które obejrzałam w tym roku xD         Nigdy wczesniej nie brałam się za dramy. Tak jakoś...uznałam, że mangi są najlepsze i nie ma sensu zawracać sobie du*y najpewniej beznadziejnymi próbami ekranizacji... Myślałam: "To będzie tak jak z książkami! Ekranizacje są beznadziejne!" (przynajmniej w większości). No i powód numer dwa: dostęp do neta. Z tym to bywało ciężko... Jak się ma młodszych braci i jeden komp na 3 osoby...          Ale co tam! Dorobiłam się własnego lapka, podłączyłam do sieci... I odkryłam, że dramy nie są jednak aż takie złe! Nauczyłam się nie patrzeć na mangi, które czytałam, a które trafiły na ekran. Poza tym- zainteresowały mnie też dramy nie kręcone na podstawie mang... No i coś co mnie bawi do teraz- Koreańczycy i Japończycy robiący te same dramy, z tą samą lub zbliżoną fabułą... Przykład?  You're Beautiful. Znane też (w Korei) jako Minamysinyeoeo lub (w Japonii) jako Ikemen desu ne.  Tajwańska wersja też powstała =) Czy tylko mnie t

Helena

                      Parys był przystojnym młodzieńcem, któremu zawsze sprzyjali bogowie. Widziała go na tym przyjęciu, widziała uśmiechniętego, ciemnowłosego mężczyznę. I tak bardzo go pragnęła! Ale niestety, jej mąż siedział obok, pilnując jej niczym jastrząb. A przynajmniej tak jej się wydawało. Mogła sypiać z kim chciała, pod warunkiem, że zachowała dyskrecję. I nikt niczego nie mógł zauważyć. Zwłaszcza jej mąż! Życie było takie... nudne. A jej pan... Menelaos! Ten stary dureń! Jakże go nie znosiła! A jego brata? Agamemnon był mściwym, żądnym władzy sukinsynem!            Jak mogła się uwolnić od tego durnia? I jego strasznego brata? Parys, książę trojański, był idealnym kandydatem do tej misji! Znany ze swych podbojów miłosnych, zwodził kobiety z równą łatwością, z jaką syreny ściągały rybaków na skały! Helena nie miała złudzeń-lepszy byłby jego brat, Waleczny i dzielny Hektor o wiele lepiej pasował by do jej wyobrażeń... Ale Hektory był wierny żonie. Helena nie umiała