Przejdź do głównej zawartości

Gdy spotkają się "Brzydule"...

               A tych Brzydul jest kilka! Zaczynając od najstarszej z 1999 roku, kolumbijskiej. Pierwowzoru wszystkich Brzydul, a kończąc na tej z Gruzji. Przyznam, że ja widziałam "tylko" cztery z powstałych.
           
               A zaczęło się to od jednej kolumbijskiej telenoweli, którą namiętnie oglądała szeroka publiczność! I każdy kraj ( a przynajmniej kilka!) uznało, że można nakręcić swoją wersję! Czy udaną? Hm... No, zależy od punktu widzenia! Jak ja wpadłam w tę telenowelę? Wiecie jak to bywa! Było gdzieś po roku 2000. Gdy na stałe weszły do telewizji telenowele brazylijskie, kolumbijskie, argentyńskie... słowem-tasiemce z Ameryki Południowej! Oglądałam i Zbuntowanego anioła i różne inne telki. Omawiałyśmy z przyjaciółkami przy soku na przerwie kolejne odcinki jakiegoś bzdurnego romansidła i nic a nic nie rozkminiałyśmy o co w tym wszystkim chodzi! Przystojny główny bohater w typie Księcia z bajki, śliczna główna bohaterka w typie Kopciuszka.... i zła macocha (albo była żona), źli ludzie i masa przeszkód na drodze do szczęścia. Bajka dla dorosłych kobiet- bo przecież w życiu nie ma tak prosto, że Książę zakocha się w Kopciuszku i będą żyli długo i szczęśliwie!
               Ale po kolei! Nasza biedna Brzydula trafia do domu mody. Świetnie nie? Paskuda w świecie piękności-umarłabym tam na jej miejscu. Oczywiście, musi, ale to musi znaleźć swojego Księcia i tym Księciem jest nie kto inny jak jej ultra, mega przystojny szef! Oczywiście, Książę jej nie zauważa! Jakżeby mógł? Otoczony kobietami playboy i z zazdrosną narzeczoną na karku? Nie ma szans! A jednak! Coś się dzieje! Firma, którą zarządza, ma kłopoty i uratować ją może nie kto inny jak Kopciuszek! I zaczyna się istne pandemonium! W całym tym cyrku Książę robi wszystko (w tym uwodzi Kopciuszka) by jego firma nie zbankrutowała i przy okazji, by Zarząd się nie dowiedział o jego machinacjach. Pech chce, że Kopciuszek dowiaduje się o niecnych machlojkach Księcia i...go zdradza a potem ucieka do innego kraju wraz z Dobrą Wróżką! Dobra Wróżka doprowadza do totalnej metamorfozy Kopciuszka i już mamy Królewnę adorowaną przez tabun Rycerzy, a wśród nich jednego, głównie wybijającego się na tle reszty. Kopciuszek-Królewna wraca do swojego kraju, gdzie musi stawić czoła wszystkim, którzy jej nienawidzą. W międzyczasie Książę zdaje sobie sprawę ze swoich prawdziwych uczuć i umiera (najsłowniejszej) z tęsknoty za Kopciuszkiem. Rzecz jasna po wielu... mniej miłych wypadkach Książę i Kopciuszek-Królewna trafiają przed ołtarz. I mamy Happy End.
              Problem w tym, że tak naprawdę to nie jest takie proste. Obejrzałam po raz drugi w życiu kolumbijską Brzydulę. I teraz, jako osoba trochę starsza, zamiast zastawiać się nad powalającą urodą Kopciuszka i jej intelektem, myślę o tym jak ludzie mogą być bezwzględni wobec innych. Jak  nieczuli. Oraz jak wiele zależy od wyglądu danej osoby! I jak niewiele ludzi zwraca uwagę na charakter... Smutne i okrutnie prawdziwe. Jak dla mnie to jest totalna tragikomedia. Podszyta melodramatem.  Tak naprawdę mimo wielu zabawnych momentów na takich filmach powinno się ryczeć. I zastanawiać nad "ułomnością natury ludzkiej", że tak zacytuję jakiegoś gościa.

                Druga Brzydula, a dokładniej Brzydula Betty ma swój romans w USA. Nasza Betty pracuje w czasopiśmie o modzie. I... no własnie. I serial zostaje ściągnięty z anteny gdyż zmierza donikąd w całych 4 sezonach! Jak dla mnie słabiutka ekranizacja.


                   Z kolei BrzydUla jest tworem polskim i całkiem trafionym! Ale to ma swoje proste wytłumaczenie-jest wierna pierwowzorowi z nielicznymi odstępstwami ;) Z tego co się orientuję to puszczają ją na TVN7 :D


                  No i witamy tak dla odmiany w Niemczech! I nasi zachodni sąsiedzi  pokusili się o wyprodukowanie własnej Brzyduli w B jak Brzydula. Serial niezły, gdyż ma całkiem niezły humor :D Choć przyznam, że nie obejrzałam całości (litości, to ma prawie 700 odcinków!!!) to jednak ma swoje zalety... Ale ilość odc skutecznie odstrasza do zabrania się za nią xD



                    No, mam wrażenie, że mój blog robi się lifestylowy xD No ale może powinnam to wyjaśnić? Na moje życie składa się kilka rzeczy- i są to książki, filmy, muzyka, studia i pisanie. Dorzuciłabym jeszcze babskie zakupy: ubrania i kosmetyki (jestem statystyczną kobietą!). Więc de facto piszę o tym co mi najbliższe. A nic nie nastraja tak do przemyśleń jak muzyka, filmy czy książki ;) 
                   Hm...robi się ze mnie dziennikarka! O zgrozo! Już się na temat dziennikarzy wypowiadałam, więc nie będę powtarzać tego.

                   A tu proszę! Znalazłam w sieci taki oto filmik :


                   I tak oto spotykają się wszystkie Brzydule :D


Komentarze

  1. Oglądałam tylko naszą polską wersję i strasznie ją lubiłam! :D Miło wspominam i miałam zaciesz, gdy ostatnio trafiłyśmy na kilka odcinków wraz z Kao i Suzu. Ale to fakt, przykre jest, że ludzi tak bardzo ocenia się po wyglądzie. Często robi się to nawet nieświadomie - sama jestem tego przeciwniczką, a przecież nieraz łapię się na tym, że np. jak widzę jakąś lalunię, to myślę "O rany, co za pustak, pewnie mózg jej wyparował" (często nie jest to mylne pierwsze wrażenie, ale jednak bywa inaczej). Okropne, ale prawdziwe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, wiem. Dlatego napomknęłam o tym przy okazji. Cóż, ja siebie też czasem (czasem często) łapię na ocenianiu innych po wyglądzie.... Wstyd się przyznać nawet, ale! Kiedyś trafilam na książkę "Przetrwają najpiękniejsi". I z naukowego punktu widzenia (zadziwiające, ale to książka naukowa!) wychodzi na to, że ocenianie urody innych ludzi to część naszego procesu ewolucji o.O Wow! Kto by się spodziewał? I szczerze mówiąc-wszystko się we mnie buntuje przeciwko takiemu myśleniu... Ale jak mówiłam-z badań wynika, że nic nie poradzimy na nasz kod DNA.

      Ha! Ja obecnie oglądam polską BrzydUlę :D Skoro już leci w TV, to czemu nie?? ;)

      A do kolumbijskiej zachęcam :D

      Dzięki za komentarz :*

      Usuń
    2. No proszę, nie wiedziałam! O.o
      Heh, póki nie ukończę studiów, raczej się za to nie zabiorę, jak już coś oglądam, to powinno być po japońsku - przyjemne z pożytecznym ^^'
      Swoją drogą, wczoraj, późno, bo późno, ale jednak, ukazał się u nas nowy rozdział, zapraszam :)

      Usuń
    3. Dobrze myślisz ;) Studia są ważne, a zwłaszcza gdy się je lubi :D
      Zaraz luknę ;) Ale dopadłam jedną książkę i jakoś mnie wciągnęła, więc nie wiem czy przeczytam... A chcę dokładnie przeczytać rozdział ^^

      Usuń
  2. Nigdy nie oglądałam brzyduli, choć o naszej polskiej wiele miłych rzeczy słyszałam. :D Ale jakoś mnie nie ciagnie to naszych seriali, jestem uprzedzona trochę. :D
    I sporo tych brzydul. XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, a ja nie znoszę polskich tasiemców! A BrzydUlę obejrzałam tylko dlatego, że to cover tej z Kolumbii (a tę uwielbiałam!).
      Cóż, jeśli będziesz miała kilka wolnych chwil, to polecam obejrzeć ;)
      Wiem xD Też byłam w szoku xD

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pamiętniki Wampirów, a Pamiętniki Wampirów...

            ... czyli między książką a serialem.                       Z nudów zaczęłam czytać Pamiętniki  Wampirów.  I byłam zszokowana tym jak bardzo książka różni się od filmu! Lecz zanim przejdę do tematu moich dzisiejszych rozważań, uprzedzę, że cały wpis może zawierać spojler dotyczący zarówno Pamiętników... ,  jak i innych przykładowych filmów/ serialów i książek.            Tak więc czytacie na własną odpowiedzialność!            Może nie jestem na czasie- w końcu słynna era wampirów  przeminęła i teraz mamy zupełnie inne czasy, zupełnie inne prądy w popkulturze i... ogólnie, jest zupełnie inaczej, niż wtedy gdy to ja byłam nastolatką! Wiem, brzmi to nieco chaotycznie, ale! W końcu dotrę do sedna sprawy.            Więc zaczynajmy!            Różnice:            -Elena w książce jest blondynką, nie brunetką jak w serialu            -Elena ma czteroletnią siostrę, nie brata            -Bonnie jest ruda            -Elena ma dwie przyjaciółki: Meredith i Bonnie.

10 dram, które mnie urzekły...

        ... i które obejrzałam w tym roku xD         Nigdy wczesniej nie brałam się za dramy. Tak jakoś...uznałam, że mangi są najlepsze i nie ma sensu zawracać sobie du*y najpewniej beznadziejnymi próbami ekranizacji... Myślałam: "To będzie tak jak z książkami! Ekranizacje są beznadziejne!" (przynajmniej w większości). No i powód numer dwa: dostęp do neta. Z tym to bywało ciężko... Jak się ma młodszych braci i jeden komp na 3 osoby...          Ale co tam! Dorobiłam się własnego lapka, podłączyłam do sieci... I odkryłam, że dramy nie są jednak aż takie złe! Nauczyłam się nie patrzeć na mangi, które czytałam, a które trafiły na ekran. Poza tym- zainteresowały mnie też dramy nie kręcone na podstawie mang... No i coś co mnie bawi do teraz- Koreańczycy i Japończycy robiący te same dramy, z tą samą lub zbliżoną fabułą... Przykład?  You're Beautiful. Znane też (w Korei) jako Minamysinyeoeo lub (w Japonii) jako Ikemen desu ne.  Tajwańska wersja też powstała =) Czy tylko mnie t

Helena

                      Parys był przystojnym młodzieńcem, któremu zawsze sprzyjali bogowie. Widziała go na tym przyjęciu, widziała uśmiechniętego, ciemnowłosego mężczyznę. I tak bardzo go pragnęła! Ale niestety, jej mąż siedział obok, pilnując jej niczym jastrząb. A przynajmniej tak jej się wydawało. Mogła sypiać z kim chciała, pod warunkiem, że zachowała dyskrecję. I nikt niczego nie mógł zauważyć. Zwłaszcza jej mąż! Życie było takie... nudne. A jej pan... Menelaos! Ten stary dureń! Jakże go nie znosiła! A jego brata? Agamemnon był mściwym, żądnym władzy sukinsynem!            Jak mogła się uwolnić od tego durnia? I jego strasznego brata? Parys, książę trojański, był idealnym kandydatem do tej misji! Znany ze swych podbojów miłosnych, zwodził kobiety z równą łatwością, z jaką syreny ściągały rybaków na skały! Helena nie miała złudzeń-lepszy byłby jego brat, Waleczny i dzielny Hektor o wiele lepiej pasował by do jej wyobrażeń... Ale Hektory był wierny żonie. Helena nie umiała