Przejdź do głównej zawartości

Wampiryczny ranking

       Chciałabym coś napisać, ale nie wiem co! (poza 10 rozdziałem Czarownicy i Bestii, który, co tu ukrywać, średnio wyszedł...)
       Więc tak sobie pomyślałam, że opiszę moje ulubione seriale/filmy o wampirach! I może zrobię ranking?
       Wiem, wiem... Nieco to...desperackie.
       1. Czysta Krew (True Blood)- wg mnie to arcydzieło! Może fabuła do przewidzenia, główna bohaterka irytująca, ale pokochałam ten serial za męskie kreacje! (a czy kogoś to dziwi??) Jeśli ktoś zapyta o książkę... (Martwy aż do zmroku to część pierwsza) to uważam, że można ją przeczytać i nie zwymiotować, jednak bardziej przemówił do mnie serial. Jest bardziej mroczny i klimatyczny. I nie brak w nim mocnych, erotycznych scen! Dla fanów ostrej jazdy pozycja obowiązkowa!
       2. Pamiętniki wampirów (The Vampire Diaries)- to łagodniejsza pozycja na mojej liście. Słodka opowieść o nastolatce zakochanej w wampirze i jego demonicznym, starszym bracie. Film mi się podobał i to nawet bardzo! Bark w nim scen erotycznych, a wampiry są raczej mało przerażające... Jednak mogą się zdarzyć momenty trzymające w napięciu! W porównaniu z True Bloodem, Pamiętniki.. wypadają raczej... słabo. Zwłaszcza jeśli chodzi o mroczny klimat i poziom erotyzmu.
      3.  Dracula- Wersja z 1992. Pozostałe są... kiepskie ;/ I za bardzo naciągane. A ta... Ah! Poza tym Gary Oldman w roli Draculi? Rewelacja! Kocham tego człowieka! Winona Ryder i Keanu Reeves! Jak dla mnie: najlepsza ekranizacja Draculi wszech czasów!
      4. Wywiad z wampirem- hm... nie jest jakoś bardzo przerażający... Ale warto obejrzeć, chociażby przez Brada Pitta, Antonio Banderasa i Toma Cruise! Poza tym w konfrontacji z pierwowzorem, film wpada bardzo słabo. Dlatego radzę się nie książką.
      5Underworld- byłoby co najmniej dziwne, gdyby ta seria nie pojawiła się w czołówce! Jest cztery części tegoż filmu. Mam do niego słabość przez główną bohaterkę! Naprawdę lubię tę aktorkę. Poza tym to był jeden z pierwszych filmów o wampirach, które obejrzałam. Ah! Jestem chyba zbyt sentymentalna! Ale wróćmy do tematu! Ogólnie, film nie powala na kolana, ale warto obejrzeć! Wiem, że sporo osób się ze mną nie zgodzi, ale uznajmy, że to mój gust, moja lista i nikomu nic do tego :P Jednak z całej serii myślę, że dwie ostatnie części są najlepsze (Bunt lykanów i Przebudzenie).
      6. Val Helsing-do tego filmu też mam sentyment ^^" Film jest na prawdę genialny! W sumie mogłabym go wrzucić na miejsce 4, ale... Zakończenie mi się nie podoba. Pozycja godna polecenia, przez świetną obsadę!
      7. Królowa Potępionych-Fajny, miły film o wampirach, z fantastyczną ścieżką dźwiękową. Połączenie książek Anny Rice: Królowa Potępionych i Wampir Lestat. Kolejny film, który słabo wypada na tle książek, a szkoda go nie obejrzeć! Bo sam w sobie, jest bardzo ciekawy!
     8. Postrach nocy- wersja z 2011 z Colinem Farrellem. Bardzo dobry horror, po którym co poniektórzy pewnie nie zmrużyli by oka ;D Niestety  nie oglądałam pierwowzoru, ale podobno remake jest bardzo dobry i warty obejrzenie! Ja mogę tylko powiedzieć, że zobaczenie Colina Farrella w roli wampira było ciekawym i miłym doświadczeniem xd
    9. 30 dni mroku-zdecydowanie mocny horror. I bardzo krwawy. Po tym filmie zastanawiałam się, co ludzie widzą w wampirach i czemu je tak ubóstwiają. I teraz, kiedy wracam nocą do domu, mam ochotę biec co sił w nogach i nie oglądać się za siebie. Film dla ludzi o mocnych nerwach. A! Jeszcze jedno: nie radzę oglądać w dźwięku przestrzennym.
   10. Zmierzch-dziwnym by było, gdyby zabrakło na mojej liście hitu ostatnich paru lat! Po Zmierzchu wampiry przeżyły renesans. Nie chodzi o to, że film jest powalająco dobry, bo nie jest. Zwyczajne romansidło jakich wiele, z tym, że mamy tu zakochanego wampira i jego ludzką dziewczynę. Oczywiście, zakończenie jest piekielnie do przewidzenia! Różne osoby różnie na ten temat się wypowiadają, ale jedno muszą przyznać wszyscy: film okazał się kasowym hitem. Ci, którzy nienawidzą Zmierzchu powinni obejrzeć Wampiry i świry ;) Albo przeczytać Zmrok ;)

      Jest sporo dobrych filmów o wampirach, ale te zdecydowanie należą do moich ulubionych ;) Dlaczego? Może dlatego, że mam do nich wielki sentyment. Oglądałam je, zanim na dobre "wdepnęłam" w wampiryzm xd Wszystkie pochodne Draculi (z młodszym bratem, któremu wampiry też przypadły do gustu), filmy o łowcach wampirów i całą gama książek... Przez ostatnie parę lat nazbierało się tego trochę xd
     Tak więc nim napiszę coś, co warto będzie przeczytać (mam na myśli jakieś opowiadanko xd), to zostawiam Wam ranking filmów o wampirach, który... dużo mówi o moim guście wampirycznym ;)
   
    Ave!

    K.L.

Komentarze

  1. Niewiele z tych pozycji oglądałam/czytałam. "Czytą krew" pewnie bym zaczęła, ale mnie erotyzm odpycha, a nie przyciąga ^^' Już "Gra o tron" mocno nadszarpnęła moje nerwy pod tym względem.
    "Pamiętniki wampirów" oglądam z przyjemnością, ale nie jestem od nich uzależniona jak na przykład moja siostra lub Suzu! o.O Te to mają świra, serio ^^' Co do książek, podobno są beznadziejne, nawet ich nie tykam. Kao kupiła ileś tam części i teraz żałuje, nie jest w stanie przejśc przez pierwszy tom.
    "Zmierzch", całą sagę, mam i przeczytaną, i obejrzaną. Nie należę tu ani do fanów, ani do antyfanów. Książki czytało się całkiem przyjemnie, choc nie było w nich zbyt wiele nieprzewidywalnych wątków. Wciągnęłam się pewnie głównie dlatego, że to była moja pierwsza bliższa stycznośc z wampirami, a do tego byłam parę lat młodsza ;) Filmy oglądam zaś bardziej po to, by "tradycji" stało się zadośc. Niestety, aktorów to mogli dobrac lepiej.
    Co do pozostałych pozycji... O większości słyszałam, ale nie oglądałam. Horrory (takie prawdziwe) z miejsca odpadają, bo nie jestem osobą o mocnych nerwach. Już "Another" i "Umineko na naka koro ni" były dla mnie szczytem możliwości x_x Ale to już swoją drogą. W sumie fajny taki ranking xD Mogłabyś kiedyś dac jeszcze coś innego w tym stylu :)
    U mnie zaś, na tojikomerareta-tori, nowe opowiadanko. O ile można nazwac "nowym" coś, co powstało jakieś osiem lat temu ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm ranking filmów o wampirach fajna sprawa xD
    "Czysta krew"zaczęłam go oglądać ale właśnie przez jak dla mnie zbytni erotyzm przestałam bodajże na czy tam 6 odcinku ^.^' ale ogóle to co obejrzałam mi się podobała i faktycznie to jest lepsze od "pamiętników wampirów"...
    "Pamiętniki wampirów"-> serial strasznie mi się podoba zresztą jak widzę Aya już stwierdziła że mam świra ^ ^" No ale serio te wszystkie połączenia wątków różnych bohaterów cudo *-*
    "Wywiad z wampirem" hmm kiedyś to czytałam i oglądałam... ogólnie jak dla mnie genialny klimat a po za tym tu wampiry najbardziej oddają początkowe wyobrażenia o tych istotach
    "Underworld" bardzo lubię i podobnie jak ty mam do tej poszyci sentyment ^.^' Heh też najbardziej lubię te pozycję xD
    "Królowa potępionych" nie przeczytałam (hmmm choć chyba zaczęłam ^ ^")i ogólnie film mi się podobał choć jakoś nie powala na kolana...
    "Zmierzch" jak dla mnie nie jest złe gdyby dobrano lepiej aktorów, nie zrobili tego na to takiego wielkiego bumu o wiele lepiej by się nie tylko czytało ale i oglądało... No ale miałam szczęście że zaczęłam czytać to nim stał się wielkim hitem... Najbardziej rozbroiła mnie jak chyba w pierwszej liceum poszłam na "księżyc w nowiu" a okazała się że jest podpisany jako horror o.o"
    Hahaha "wampiry i świry" oglądałam to z Ayą i w sumie zabawne choć to głownie dlatego że to takie głupie xD
    Co do pozostałych pozycji nie oglądałam... Ech ja za bardzo przeżywam horrory więc pewnie nie skorzystam ^ ^"

    Jak coś to u mnie nowy rozdział zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie, w swoim komentarzu zapomniałam wspomnieć o tym, że z Suzu oglądałam "Wampiry i świry" xD Ale ona pamiętała :D

    Dziękuję za komentarze na tojikomerareta-tori :) Zapraszam też na nowy rozdział VN :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowy rozdział "Whisper".

    Zapraszam i pozdrawiam- Andzik

    OdpowiedzUsuń
  5. Heh no fakt Will to biedaczek Q.Q
    Heh no tak Will i Michael to kontrast nie tylko pod względem charakteru ale i wyglądy ^ ^"

    No to czekam na kolejne posty tego typu xP

    Ech no makabra była z tą "Czystą krwią" -.- Ech szkoda bo ogólnie historia mi się podobała...
    Wiesz co zaczęłam oglądać 4 sezon i w sumie jak dla mnie wielkiego szału nie ma ^ ^" Hahaha ja też kocham Damona xD Nie no on jest cudny <3
    Noo tak jak by -.-" Nie no uważajmy bo w nocy spać przez "Zmierzch" nie będziemy mogły :] No błagam żal...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak prosiłaś, informuję, iż ukazał się nowy rozdział na tojikomerareta-tori.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pamiętniki Wampirów, a Pamiętniki Wampirów...

            ... czyli między książką a serialem.                       Z nudów zaczęłam czytać Pamiętniki  Wampirów.  I byłam zszokowana tym jak bardzo książka różni się od filmu! Lecz zanim przejdę do tematu moich dzisiejszych rozważań, uprzedzę, że cały wpis może zawierać spojler dotyczący zarówno Pamiętników... ,  jak i innych przykładowych filmów/ serialów i książek.            Tak więc czytacie na własną odpowiedzialność!            Może nie jestem na czasie- w końcu słynna era wampirów  przeminęła i teraz mamy zupełnie inne czasy, zupełnie inne prądy w popkulturze i... ogólnie, jest zupełnie inaczej, niż wtedy gdy to ja byłam nastolatką! Wiem, brzmi to nieco chaotycznie, ale! W końcu dotrę do sedna sprawy.            Więc zaczynajmy!            Różnice:            -Elena w książce jest blondynką, nie brunetką jak w serialu            -Elena ma czteroletnią siostrę, nie brata            -Bonnie jest ruda            -Elena ma dwie przyjaciółki: Meredith i Bonnie.

10 dram, które mnie urzekły...

        ... i które obejrzałam w tym roku xD         Nigdy wczesniej nie brałam się za dramy. Tak jakoś...uznałam, że mangi są najlepsze i nie ma sensu zawracać sobie du*y najpewniej beznadziejnymi próbami ekranizacji... Myślałam: "To będzie tak jak z książkami! Ekranizacje są beznadziejne!" (przynajmniej w większości). No i powód numer dwa: dostęp do neta. Z tym to bywało ciężko... Jak się ma młodszych braci i jeden komp na 3 osoby...          Ale co tam! Dorobiłam się własnego lapka, podłączyłam do sieci... I odkryłam, że dramy nie są jednak aż takie złe! Nauczyłam się nie patrzeć na mangi, które czytałam, a które trafiły na ekran. Poza tym- zainteresowały mnie też dramy nie kręcone na podstawie mang... No i coś co mnie bawi do teraz- Koreańczycy i Japończycy robiący te same dramy, z tą samą lub zbliżoną fabułą... Przykład?  You're Beautiful. Znane też (w Korei) jako Minamysinyeoeo lub (w Japonii) jako Ikemen desu ne.  Tajwańska wersja też powstała =) Czy tylko mnie t

Helena

                      Parys był przystojnym młodzieńcem, któremu zawsze sprzyjali bogowie. Widziała go na tym przyjęciu, widziała uśmiechniętego, ciemnowłosego mężczyznę. I tak bardzo go pragnęła! Ale niestety, jej mąż siedział obok, pilnując jej niczym jastrząb. A przynajmniej tak jej się wydawało. Mogła sypiać z kim chciała, pod warunkiem, że zachowała dyskrecję. I nikt niczego nie mógł zauważyć. Zwłaszcza jej mąż! Życie było takie... nudne. A jej pan... Menelaos! Ten stary dureń! Jakże go nie znosiła! A jego brata? Agamemnon był mściwym, żądnym władzy sukinsynem!            Jak mogła się uwolnić od tego durnia? I jego strasznego brata? Parys, książę trojański, był idealnym kandydatem do tej misji! Znany ze swych podbojów miłosnych, zwodził kobiety z równą łatwością, z jaką syreny ściągały rybaków na skały! Helena nie miała złudzeń-lepszy byłby jego brat, Waleczny i dzielny Hektor o wiele lepiej pasował by do jej wyobrażeń... Ale Hektory był wierny żonie. Helena nie umiała